torstai 6. kesäkuuta 2013

Jos et ala heti dokaa

Yleisön pyynnöistä huolimatta julkistan tässä toisenkin takavuosien biisisuomennokseni, George Thorogoodin hienon vastauksen kaikille elämäntapaoppaille. Ensin alkuperäinen versio:



Ja sitten suomenkieliset sanat:

Jos et ala heti dokaa
(If You Don’t Start Drinkin’)
George Thorogood, 
suom. sanat Tapani Bagge

Mä oon kyllästynyt sun raittiutees
Kyllästynyt silmies kirkkauteen
Muuta jo tapas
mä anelen
Jos et ala heti dokaa
mä kävelen

Kun mä heräilen, mietin kuolenko 
Ei tuu myötätuntoo, vaan luento
Muuta jo tapas...

Karhua, Karhua, Kurkoa
maista vaan, ja Urhoa
Yksinään tylsää mullon
Siitä vaan, korkkaa pullo

Sä sanot ei se mitään, ota vaan
Mut heti kohta alat marmattaa
Muuta jo tapas...


Löysää vähän, tää on syvältä
Ei raittius lämmitä mun sydäntä
Muuta jo tapas...

Joo, Karhua...

Sä sanot...

No, jos et ala heti dokaa,
mä kävelen
Joo, jos et ala heti dokaa,
mä kävelen


Jos nyt joku bändi tai laulaja jostain syystä innostuu näistä suomennoksistani, yhteystietoni löytyvät, kun klikkaa nimeäni tuosta oikealta.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti